'המשקפיים' • מה עומד מאחורי ביקורו המסתורי של טוקר בדובאי?

בעל 'המשקפיים' 12 Comment on 'המשקפיים' • מה עומד מאחורי ביקורו המסתורי של טוקר בדובאי?
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צהרי יום חמישי. סוף שבוע. הזמן בו 'המשקפיים' מישרים מבט ציני ומבודח על העולם, ומסכמים בשעשוע את קורות השבוע. אלא שהיום, המחשבות הופכות נוגות וההגיגים קודרים.

ארבעה אנשים קיפחו את חייהם מיריות מחבלים בלב תל אביב. הם יצאו שעות קודם לכן מהעבודה. הם היו ממשיכים בעוד שעות ספורות לבתיהם, למשפחותיהם, לעבודתם ולחלומותיהם, אבל שעות האוורור והבילוי שביקשו לעצמם – הפסיקו בבת אחת את הכל.

בשעה ששורות אלו נכתבות, משתרך לו מצעד בכירים למתחם שרונה. שר הביטחון ונשיא המדינה, יו"ר האופוזיציה וחברי כנסת, ראשי העירייה ומנכ"לי חברות עירוניות – לכולם חשוב להעביר מסר אחד: החיים ממשיכים כסדרם, אנחנו לא נכנעים, נמשיך לשתות קפה, ואף אחד לא יכריע אותנו.

'המשקפיים' שומעים ועצובים.

בעיניהם זה פאתטי, מאולץ ומביך על גבול האגואיסטי. במקום לעצור את החיים לרגע, להרכין ראש, להתאבל, להשתתף בצער – כולם ממהרים "לסתום" את החור של בלון האשליה, ולהמשיך הלאה. נראה כאילו כולם ממהרים לדאוג שחלילה לא תיפגע הרגשת החופש, הידיעה שהכל אפשרי, התחושה שאנחנו יכולים לצאת וליהנות בכל רגע, שזאת עיר ללא הפסקה.

במקום לרוץ למתחם שרונה, להזמין קפה הפוך ללא סוכר, ולהרגיש בכל לגימה מעשה ציוני דגול וניצחון מוחץ על הטרור, 'המשקפיים' חווים את המקרה הקשה בכאב, בדמע, בחיזוק המשפחות, בתפילה ובמחשבה. החיים לא חייבים להימשך אותו הדבר. הם לא. משהו השתנה. ארבעה אנשים אינם אתנו עוד.

• • •

בשולי הידיעה על הפיגוע, התקבל דיווח על מציאת רכב המחבלים ברחוב הירקון בבני ברק, סמוך לאולפני רדיו 'קול חי'. לא רבים יודעים, אך זו הייתה הפעם השנייה ביממה בה טיפלו חוקרי המשטרה בענייני רכבים ו'קול חי'.

בתחילת השבוע, ביקש טכנאי הרדיו מנדי אור לנסוע לצפון, לרגל תפילת השל"ה בערב ראש חודש, והצטייד ברכב נאה, אותו שכר למספר ימים. לרוע מזלו, גנבים החליטו לחמוד את המכונית בלילה האחרון שהרכב שהה ברשותו, והותירו אותו עם שלט למזכרת בלבד…

'המשקפיים' נדהמו לראות את מנדי ממשיך בשגרת יומו, ועובד במלוא המרץ עם חיוכו הקבוע – כאילו הוא אינו מודע לסעיף ההשתתפות העצמית במקרה גניבה – ושולחים לחשבון הבנק שלו איחולי שיקום מהיר.

• • •

אין לנו כל כוונה ללעג לרש חלילה, אבל ראוי לציין כי חבר הכנסת הטרי יעקב אשר יושב לבטח על רכב מיצובישי אאוטלנדר חדש ונאה, כראוי למי שגומע עשרות קילומטרים למסיבת ניצחון לילית בנצרת עילית.

יעקב אשר

יושב ראש דירקטוריון ערוץ 10 מואשם באמירות קשות נגד ש"ס והמזרחיים. סביר להניח שבעקבות כך, החליטו בערוץ 1 להגיב בהפלת החומות ובפיזור אחוות שותפים כלל מפלגתית ועדתית, והעניקו ליעקב אשר את התואר ח"כ מש"ס.

יעקב אשר

רק אחרי שאחרונת הטריבונות במירון פורקה בבטחה, התפנו עוזריו של השר לשירותי דת דוד אזולאי לחגוג לו יום הולדת. השר אזולאי מציין 63 שנות קיום, ו'המשקפיים' מצטרפים לאיחולים: 'שתזכה לסיים את כל הש"ס'.

דוד אזולאי

בשמחת שבע הברכות לבת הראשל"צ הגר"י יוסף, הפתיעו הנוכחים עם עוגה בצורת ספר שיצא לאור לכבוד האירוע, המסכם את כל דרשותיו השבועיות. בהתקרב ליל שבועות, 'המשקפיים' התלהבו מהאפשרות לקיים את מצוות ה'משמר' ואכילת עוגות הגבינה בחדא נגיסה.

עודה יוסף

את הרב הראשי דוד לאו, לכדו 'המשקפיים' בברית לנכדו של איש העסקים קובי שליסל, שנערכה בבית כנסת קציר ברעננה. חגיגת הברית הייתה רק פתיח לחגיגות חג השבועות של שליסל בכפר המכביה, לשם הוא מכנס את צמרת אצולת ההון הדתית ליומיים של תורה, חוויה, ותפילות בניצוחו של רפי ביטון ובקולו המטאורי של החזן שלמה סלצקי.

דוד לאו

יש מי שרואים את פני הנולד, ודואגים לאזן את מצב בטנם עם מאכלים בשריים עסיסיים, רגע לפני מעמסת פלטות הגבינות. כזה הוא למשל קובי סלע שמצא את המזון המבוקש בשדרות ברודווי.

קובי סלע

והנה הדובר ירח טוקר מצייד את קיבתו באוכל מזין. מראה הסכין המבוישת עומדת מיותמת וחסרת שימוש – כתוצאה מפינוי מקומה ביד לטובת הפלאפון – מכמיר את לב 'המשקפיים', השוקלים לצאת בקמפיין תחת הסלוגן 'אם אוכלים לא מתכתבים'.

ירח טוקר

הזמר יצחק מאיר הלך על-בטוח, ופתח שולחן אוכל יהודי במסעדת 'שלייקעס'.

יצחק מאיר בשלייקעס

בקונצרט מכון תל אביב לחזנות שהתקיים בבית הכנסת הגדול בת"א, לזכרו של חוקר החזנות עקיבא צימרמן. נצפו מורה החזנים, החזן נפתלי הרשטיק עם ד"ר מרדכי סובול.

סובול הרשטיק

אירוע בר המצווה לבנו של המנהל הטכני של 'קול חי' אסף קליין, היה אחד המרגשים, הססגוניים והצבעוניים ביותר ש'המשקפיים' ראו אי פעם. מראה ילדיו עטורי כיפות סרוגות לצד השטריימל הגדול שהחל לחבוש, כמו גם גלריית רבנים ואישי ציבור שהשתתפו בשמחה – הפכו אותה לבלתי נשכחת.

בר מצווה אסף

במהלך האירוע, נטל בעל השמחה את המיקרופון, והצטרף לאלי פרידמן בשירת דביקות.

שבוע שעבר הצגנו בפניכם הזמנת בר מצווה מקורית של משפחת יזם הנדל"ן יקי רייסנר, ונראה שהדבר הכניס את צמרת עשירי המגזר לתחרות רווית אמוציות על תואר ההזמנה היצירתית ביותר. השבוע הופצה ברשת הזמנה מושקעת בכיכובו של ליפא שמעלצר:

משפחת חתן בר המצווה לא הסתפקה בכיכובו של ליפא בהזמנה, והזמינו את הזמר האמריקאי לאירוע עצמו, שם נתן את המיטב שרק הוא יכול לתת. 'המשקפיים' תפסו את ליפא ביציאה מהאירוע ברמדה, לצד יואלי דיקמן.

ליפא דיקמן

אב ומחנך: הסופר חיים ולדר חגג השבוע את אירוסי בתו בשעה טובה. ראש עירית בני ברק חנוך זייברט התייצב לברך.

זייברט ולדר

הפטרון הפוליטי של זייברט, שר הבריאות יעקב ליצמן, השתתף בשמחת אירוסי שלומי מרציאנו, והעמיד את עצמו לרשות כל עיתונאי המגזר, שביקשו להסתלסף עם השר הפופולרי בישראל. גם ישראל בלק עשה את זה בהצלחה.

ליצמן בלק

המפיק של ולדר בתכניתו הפופולרית ב'קול חי', הלא הוא דוד קליגר, התקשה לכלוא את התרגשותו לשמע הבשורה המשמחת, התפרץ לאולפן השידור ופצח עם ולדר בריקוד חסידי סוחף.

מנהל אולמי 'קונקורד' ציון כהן חגג בשלישי האחרון בר מצווה לבנו נתנאל, הפתעת הערב היה הזמר מוטי שטיינמץ, אך גם לו עצמו ציפתה הפתעה. כשהמתין בחוץ עד לכניסתו, אחד האורחים קיבל אותו בתשואות והכתיר אותו כ'גדול הזמר החסידי והמרוקאי'.

לקראת חתונתו הקרבה, הגיע עיתונאי 'משפחה' שלומי גיל לחלק הזמנות לקולגות ב'קול חי'. אלו מהם שהוחמאו מהמאמץ והמחווה האישית, יתאכזבו לגלות כי לביקור הייתה מטרה נוספת – שלא לומר עיקרית – והיא פגישה עם אחד הזמרים הפופולריים שהיה בקרבת מקום, לצורך סגירת פרטים אחרונים בהופעתו בחתונה. צפו להפתעות.

שלומי גיל

איש מקהלת 'שירה' זאבי פריד שוב נמצא בישראל, ונצפה מכונס באולפן אחד יחד עם המעבדים המוכשרים אלי קליין ואיצי ברי.

זאבי פריד אלי קליין

כפיצוי למפגש הטראומתי עם נציגי אכיפת החוק, זכה כוכב הרשת ואיש התקשורת שמוליק אברהם למפגש נעים עם זאבי, בחוצות מאה שערים.

זאבי פריד שמוליק אברהם

עיתונאי 'קוקר' מנחם קולדצקי ציין סיום מסכת עם חבריו לשיעור, בנסיעה מרוממת לקברי צדיקים בצפון הארץ.

מנחם קולדצקי

יהיו התכתשויותיהם בקבוצות העיתונאים אשר יהיו, ותהא דעתם חלוקה אשר תהא, את האחווה והידידות בין השדרן דודי שוומנפלד לאיש היח"צ והאסטרטג יהודה רובינשטיין אי אפשר להפסיק. בבר מצווה לבנו של רובי בנט, הייתה להם ההזדמנות להפגין אותה.

שוומנפלד יהודה רובינשטיין

איש לוד, הקסקט והחיוך הרב יעקב גלויברמן, התארח בתכנית הרדיו השבועית של עיתונאי ערוץ 2 אודי סגל.

גלויברמן אודי סגל

השעה שלש בלילה. קולו של הרב חיים הורביץ מכה בעצמת רגשנותו את 'המשקפיים' עוד בכניסתם לבית הכנסת איצקוביץ. הרב לא נכנע לעייפות שהצטברה מהגשת תכנית 'נפש החיים' ומהשעה המאוחרת, והתגייס להשלמת מניין נוסף, לטובת ידידו עו"ד חזי שיינלזון, שחיפש מניין בדיוק כשהרב סיים את תפילתו.

הרב חיים הורביץ

תכנית האירוח של מנחם טוקר בערב שבת, "נחתה" בשבוע האחרון בביתו של איש 'איחוד הצלה' זאבי קשש. ומסתבר שגם אם אתה טאלנט, ויוצא לעמלך בשידור תכנית מכובדת, אינך יכול להותיר מאחוריך את הרעייה בודדה במערכה מול הסירים והילדים, ואשר על כן צירף טוקר את בנו הקטן לתכנית, וחשף אותו לראשונה לעולם ה'שואו'.

מנחם טוקר ויורש העצר

החידה הגדולה ביותר שהעסיקה השבוע את הברנז'ה, הייתה סביב נסיעתו המסתורית של מנחם טוקר לאיחוד האמירויות שבמדינות המפרץ. תמונה של טוקר עטוי בגדים מקומיים, דלפה לרשת, ועוררה גל שמועות וניחושים.

'למשקפיים' יש מספר השערות מבוססות על מעללי טוקר במדינה הערבית, אך מטעמי שמירה על ביטחון מקורותיהם העיתונאיים במדינות עוינות, הם נאלצים למלאות פיהם חלב.

טוקר באיחוד האמירויות

המסבירן המגזרי דוד רוזנטל ועורך הדין יואב ללום נצפו מפליגים במחיצת צמרת ברנז'ת עורכי דין המקומית.

ללום דוד רוזנטל

ולסיום: איש הפיצה ביתית שאול קרויזר ניגש עם ערימת דולרים מרשימה לעבר קופת צדקה, והתאמץ למלא את חסרונה. חג שמח לשאול ולכם.

שאול קרויזר



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    כמו צמעד יפה מענין ומקיף על המיגזר החרדי

  2. 11

    מה הסיפור??? כולם הלכו למסעדות?????????
    סתם ככה השבוע היה מדור יוצא מן הכלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. … נכון
      והפיגוע בת"א גם במסעדה…

  3. 10

    נראה שחוץ מטוקר שעוזר לרעייתו ומביא את בנו גם אבי מילר עוזר למשהי ומכין מאכל כלשהו
    או שסתם זה בשביל הרמקול

  4. 9

    כתב מוכשר ברמות על מחכים כבר לתוכנית סאטירה כל לילה בקול חי סיכום אירועי הברנז'ה
    מגיע לכולם לדעת ,,,,

  5. 8

    אחזתם ת'פאות הבלונדיניות של ליפא…

  6. 7

    מה ניהיה עם אסף קליין?? מה קשור שטריימל????

  7. 6

    זה שמאחורה ישראל בלאק מצלם זה דודי איינהורן??

  8. 5

    איזה חמוד הבן של טוקר!!!:)

    1. מזה מושלם חמוד ברמה

  9. 4

    איזה מושלם הבן של מנחם טוקר חמוד ברמה